Pendlay row

Pendlay row to świetne ćwiczenie by wzmocnić mięśnie pleców. Ćwiczeniem przede wszystkim zaangażujemy mięśnie najszersze grzbietu, czworoboczny oraz dwugłowy ramienia. Zdecydowanie polecamy kobietom na wysokim stopniu zaawansowania.

potrzebny-sprzet

Potrzebny sprzęt:
Sztanga

stopien-trudnosci-trudny

Poziom trudności:
Trudny

grupa-miesni

Grupa mięśni:
Plecy

Video:

Krok 1

Ustaw stopy na szerokość bioder. Trzymaj sztangę w obu dłoniach. Sztanga blisko nóg

Krok 2

Wykonaj opad tułowia utrzymując wyprostowane plecy, napięte mięśnie brzucha. Chwyć sztangę nachwytem delikatnie szerzej niż szerokość barków

Krok 3

Głowa w przedłużeniu tułowia

Krok 4

Ściągnij łopatki, następnie przyciągnij sztangę w kierunku dolnych żeber, uginając ramiona w stawach łokciowych (wykonaj wdech)

Krok 5

Prowadź ramiona blisko ciała

Krok 6

Następnie odłóż sztangę na podłogę utrzymując ściągnięte łopatki i wykonaj kolejne powtórzenie

Błędy:

  • Zaokrąglanie pleców
    1. Ściągnij łopatki
    2. Napnij mięśnie brzucha
  • Prowadzenie ramion daleko od ciała

Wskazówki:

  • Prowadź łokcie blisko tułowia
  • Utrzymuj wyprostowane plecy
  • Głowa w przedłużeniu tułowia
  • Ściągnij łopatki
  • Za każdym razem odkładaj sztangę na podłogę

admin