Trening siłowy bez planu? Nie licz na efekty!

Z artykułu dowiesz się:

  • O podstawowych zasadach treningu.
  • Dlaczego dieta jest ważna przy treningu.
  • Czy suplementacja jest ważna.

Marzysz o estetycznej sylwetce i rozbudowanych mięśniach? Trenujesz w tym celu na siłowni? W takim razie wiedz, że jeśli nie masz dokładnego planu, rezultaty wysiłku również pozostawią wiele do życzenia. Bez z góry obranej taktyki ćwiczysz niespójnie, a czas poświęcony na trening po prostu nie będzie efektywny.

Zmień podejście do ćwiczeń, a zmaksymalizujesz wyniki. Nie wiesz jak? Nie martw się, ten artykuł wytłumaczy ci to krok po kroku.

SPIS TREŚCI:
1. Trening
2. Dieta
3. Suplementy
4. Spójna taktyka

Plan dietetyczny i treningowy online

Jeśli chcesz mieć pewność, że twój trening i dieta przyniosą efekty, skorzystaj z pomocy profesjonalisty. W Just be FIT znajdziesz dyplomowanych specjalistów, którzy dopasują plan treningowy i żywieniowy indywidualnie pod ciebie oraz twoje wymagania. Zmaksymalizujesz zyski z wysiłku już od pierwszego dnia treningu!

1. Trening

Żeby wysiłek przynosił efekty, potrzebujesz planu. Dobrze przygotowany plan treningowy składa się z zestawu ćwiczeń, które pasują do:

  • twojego genotypu,
  • celu, który chcesz osiągnąć,
  • twoich zdolności fizycznych,
  • twojej formy.

Ponadto taki plan uwzględnia czas, jaki jesteś w stanie poświęcić na siłownię i pod tym względem buduje cykl ćwiczeń. Podobnie jest z doświadczeniem, które posiadasz. Jeśli dopiero zaczynasz w sportach sylwetkowych, trening powinien być krótszy i mniej wymagający.

Co równie ważne: musi być aktualizowany wraz z Twoimi postępami.

2. Dieta

Wielu ćwiczących powie ci, że sposób odżywiania jest ważniejszy niż sam trening. Dlatego oprócz planu ćwiczeń przygotuj sobie odpowiedni plan żywieniowy. Podobnie jak w poprzednim wypadku, dostosuj go do twojego genotypu, formy i aktualnej aktywności fizycznej.

Dobra dieta opiera się przede wszystkim na zbilansowanej kaloryczności. Chodzi o makroskładniki, które na pewno znasz. Są to:

  • białka,
  • węglowodany,
  • tłuszcze.

Oprócz nich zwracaj także uwagę na jakość pożywienia. Z fastfoodów też dostarczysz organizmowi odpowiedniej ilości białka, ale nie polecamy takiej diety. Wybieraj jedzenie zdrowe i pożywne, a od razu zauważysz wzrost formy, która przełoży się na wyniki treningowe. Ponadto dobrej jakości jedzenie poprawia ogólny nastrój, redukuje zmęczenie i reguluje pracę organizmu. Nie zawsze zjesz to, na co masz ochotę, ale i tak będziesz czuć się świetnie. To za sprawą odpowiedniej ilości witamin i mikroelementów, które dostarczasz organizmowi w pożywieniu.

Uważaj też produkty, które ci nie służą lub wprost uczulają. Eliminuj je z jadłospisu.

Pamiętaj, że dobra dieta zwiększy jakość nie tylko twojego treningu, ale również codziennego życia.

3. Suplementy

Suplementacja gra bardzo ważną rolę w twojej diecie, jeśli jesteś osobą aktywną. Dzięki niej w prosty sposób uzupełnisz niedobory witamin czy makroskładników (np. białka, które jest szczególnie ważne dla mięśni). Niekiedy to właśnie od suplementów zależy, czy wybijesz się na kolejny poziom rozwoju sylwetki. Dlatego nie ignoruj ich istnienia i rozważ wprowadzanie do diety.

Najważniejszym suplementem dla kulturysty jest wspomniane białko. Z jego pomocą dostarczysz organizmowi prostych aminokwasów, które z łatwością przyswoi i wykorzysta do budowy mięśni. Sportowcy najczęściej przyjmują je rano albo po treningu.

Równie istotne są składniki, których z różnych powodów nie dostarczasz w pełni w diecie. Chodzi przede wszystkim o różne witaminy i mikroelementy. Ich odpowiednia ilość zapewnia dobrą regenerację organizmu oraz jego sprawne funkcjonowanie.

W przypadku bardziej specjalistycznych suplementów lub gdy oczekujesz kompletnych zysków, które płyną z diety, skontaktuj się z profesjonalistą. Dietetyk lub trener personalny dobierze takie preparaty, dzięki którym nie tylko osiągniesz swój cel szybciej, ale jednocześnie zrobisz to w zdrowy sposób.

4. Spójna taktyka

Jak widzisz, na dobre efekty pracujesz kompleksowo. Dlatego na spójną taktykę treningową składają się wszystkie wymienione aspekty:

  • plan treningowy,
  • odpowiednio dobrana dieta,
  • dodatkowe suplementy.

Jeśli połączysz wszystkie trzy, twoje treningi przyniosą ci znacznie większy sukces niż tym, którzy ćwiczą i jedzą chaotycznie. Jednak wciąż musisz wykonać pracę. Regularnie ćwicz i trzymaj się planu dietetycznego. Motywacja przyjdzie sama, gdy zaczniesz zauważać wyraźne efekty wysiłku.

Pamiętaj, że z nami w łatwy sposób uzyskasz pewność co do efektywności twojego treningu i diety. Wystarczy, że skorzystasz z pomocy naszych profesjonalistów.

W Just be FIT znajdziesz dyplomowanych fachowców, którzy dopasują plan treningowy i żywieniowy indywidualnie pod ciebie oraz twoje wymagania. Zmaksymalizujesz zyski już od pierwszego dnia treningu!

 

Bibliografia:
1. Marcin Lubera – Trener Personalny, 2020

2. Benjamin Baballero, The global epidemic of obesity: an overview, Epidemiol Rev 2007; 29:1-5

Jak bardzo podobał ci się artykuł? 🙂

Średnia ocena / 5. Ilość ocen:

Nikt jeszcze nie ocenił artykułu. Czas na Ciebie!

Marcin Lubera

Marcin Lubera

Trener personalny

Jestem personalnym trenerem medycznym, legitymowanym instruktorem sportu. Specjalistą do spraw diety i żywienia, oraz wielkim promotorem aktywności fizycznej. Moja przygoda jako trenera trwa już ponad 10 lat. Przez ten czas udało mi się przygotować do zawodów kulturystycznych, przebiec maraton, oraz osiągać świetne wyniki w różnych dziedzinach sportu.

Posted in Odchudzanie, Porady dietetyczne, Porady treningowe, Zdrowie