Największa miłość mężczyzn – siłownia. Jakie przynosi korzyści?

Z artykułu dowiesz się:

  • Jaki plan treningowy jest najlepszy.
  • Jakie są korzyści z systematycznego trenowania.
  • Czy ćwiczenia w domu mają sens.

Dźwiganie ciężarów, rosnące mięśnie, siła — wszystko to kojarzy nam się z męskością. Jako mężczyźni nieraz podziwiamy tych, którzy dobrze rozwinęli swoje ciało, budzą respekt i wyglądają na silnych. Sami chcielibyśmy być tacy, jak oni. Wielu kulturystów po raz pierwszy przyszło na trening właśnie dlatego, że spodobała im się sylwetka ich idola. Jednak wygląd to nie jedyny zysk, jaki wyniesiesz z regularnych ćwiczeń.

Czytaj dalej a dowiesz się, dlaczego siłownia służy każdemu mężczyźnie.

SPIS TREŚCI:
1. Maksymalna satysfakcja dzięki dobremu planowi treningowemu
2. Kto najbardziej skorzysta na treningu siłowym?
3. Czy budowanie sylwetki w domu jest skuteczne?
4. Jak regularne treningi wpływają na samoocenę?
5. Korzyści wynikające z systematycznego chodzenia na siłownię

Plan dietetyczny i treningowy online

Myślisz o treningu, ale nie wiesz, jak się do niego zabrać?
A może ćwiczysz, ale oczekujesz większych efektów?

W obydwu przypadkach pomogą ci dyplomowani specjaliści z Just be FIT. Ustalą dla ciebie indywidualny plan treningowy i żywieniowy, co zmaksymalizuje zyski płynące z treningu.

1. Maksymalna satysfakcja dzięki dobremu planowi treningowemu

Kiedy po raz pierwszy docierasz na siłownię, czujesz ogromna ekscytację. Mimo że jeszcze nie do końca wiesz, co robisz, łapiesz za sprzęt i ćwiczysz. Sam fakt trenowania sprawia ci radość. Problem pojawia się dopiero wtedy, gdy musisz ustalić jakiś kierunek. Potrzebujesz odpowiedniego planu, żeby mięśnie rosły w najlepszy możliwy sposób. Jednak co wybierzesz, kiedy każda zapytana osoba radzi co innego?

  • Może trening funkcjonalny, który w naturalny wzmacnia mięśnie i ciało?
  • Albo trening Spartakusa znany z tego, że bardzo szybko przynosi efekty?
  • Trening na masę mięśniową pomoże ci rozbudować sylwetkę i mięśnie.
  • Zaś trening obwodowy łączy w sobie ćwiczenia siłowe i cardio, dzięki czemu jednocześnie rozbudujesz mięśnie i poprawisz kondycję.

To tylko kilka przykładów, z których wybierzesz swój idealny plan. Możesz również żonglować różnymi metodami, dzięki czemu nigdy nie poczujesz nudy na siłowni. W pierwszych dniach i tak o nią ciężko, bo możliwość sprawdzenia się jest uzależniająca. Siłownia opanuje twój umysł.

Jednak najlepszy moment następuje zaraz po treningu. Uwalniają się endorfiny, a mięśnie pieką i dają sygnał, że wykonałeś kawał dobrej roboty. Satysfakcja gwarantowana — tym bardziej, jeśli pomyślisz o przyszłych wynikach.

2. Kto najbardziej skorzysta na treningu siłowym?

Rywalizacja jest nieodzownym elementem naszego męskiego DNA. Na pewno pamiętasz, jak od najmłodszych lat mierzyłeś się z kolegami. Sprawdzaliście, kto jest najszybszy, najsilniejszy, najwytrzymalszy itd. Ci, którzy plasowali się w czołówce, mogli liczyć na ogólne uznanie.

Pęd do rywalizacji kształtuje męskiego ducha i przygotowuje cię do sukcesów w dorosłym życiu. Jeśli go w sobie nie zabiłeś, poczujesz się pewnie w większości sytuacji. Regularne wizyty na siłowni wzmacniają ten stan.

Wiele badań wyraźnie wskazuje, że gdy ćwiczysz, automatycznie podnosi się twoja samoocena. W efekcie inni ludzie również traktują cię lepiej. Wiąże się to jeszcze z dawnymi czasami, w których z powodu wielu zagrożeń silny mężczyzna gwarantował bezpieczeństwo rodzinie i społeczeństwu. Dziś co prawda żyjemy w innym świecie, ale nasze mózgi niewiele się zmieniły.

Wysportowane, silne ciało i odporność psychiczna zawsze będą pociągały płeć przeciwną.

3. Czy budowanie sylwetki w domu jest skuteczne?

Trening w domu łączy w sobie to co najlepsze, czyli rozwój sylwetki, wygodę oraz oszczędność. Masz bowiem do dyspozycji masę ćwiczeń opartych na ciężarze własnego ciała, nie musisz nigdzie wychodzić, a ponadto odpadają wszelkie opłaty związane z dojazdem i karnetem na siłownię.

Jednak pomimo skuteczności, ćwicząc w zaciszu domowym w pewnym momencie natrafisz na blokadę. Jeśli chcesz dalej rozwijać sylwetkę u siebie, nie obejdzie się bez kupna dodatkowego sprzętu oraz obciążenia. Innym rozwiązaniem jest siłownia, gdzie w jednym miejscu znajdziesz wszelkie niezbędne akcesoria.

Studio treningu personalnego ma jeszcze jeden plus — daje większą motywację. Wielu ludzi ma ogromny problem z treningiem w domu, ponieważ nie potrafią się przemóc, kiedy nadchodzi pora na ruszenie się z fotela.

4. Jak regularne treningi wpływają na samoocenę?

Już po kilku tygodniach od rozpoczęcia treningu widzisz zmianę. Sylwetka nabiera kształtów, zarysowują się mięśnie. Wyglądasz bardziej atrakcyjnie. Kiedy obserwujesz się w lustrze po którymś treningu stwierdzasz, że chciałbyś osiągnąć jeszcze lepsze efekty. Zgłębiasz temat i dowiadujesz się, że sam trening to nie wszystko. Liczy się także odpowiednia dieta.

Od tego momentu uważniej przyglądasz się posiłkom. Możesz jeść więcej, bo ćwiczysz, ale unikasz przesady. Nie chcesz zabić zysków, które wynosisz z siłowni. Wybierasz bardziej pełnowartościowe produkty, zwiększasz ilość białka — wszystko po to, żeby organizm otrzymywał wszelkie niezbędne mikro i makroelementy. W efekcie obserwujesz jeszcze lepsze wyniki po treningu, a co najważniejsze — poprawia się twoje ogólne zdrowie.

Lepiej się czujesz i lepiej wyglądasz, co pozwala ci nabrać większej pewności siebie. Gdy wychodzisz na ulicę zauważasz, że coraz więcej kobiet ogląda się za tobą. Zaś koledzy patrzą na ciebie z podziwem lub z zazdrością.

I nie powinieneś się temu dziwić. Twoja własna dyscyplina i wysiłek doprowadziły cię do tego momentu.

5. Korzyści wynikające z systematycznego chodzenia na siłownię

Większość zysków, które wyniesiesz z treningu, wymieniliśmy już w artykule. Do najważniejszych z nich należą:

  • lepszy wygląd,
  • poprawa ogólnego zdrowia i kondycji,
  • większa pewność siebie i znaczna poprawa samopoczucia.

Jednak to nie wszystko. Realizowanie planu treningowego, dyscyplina i odpowiednie odżywianie się wpływa na każdy aspekt twojego życia. Doświadczenia wyniesione z siłowni przeniesiesz na karierę zawodową.

Wiesz, że ciężka praca popłaca. Potrafisz odpowiednio zaplanować kolejne kroki, dzięki którym osiągniesz cel. Jesteś wytrzymały i wiesz, że kiedy upadasz, wstajesz ponownie. Otrzepujesz kurz i idziesz dalej. Wszystkie te nauki wyniesiesz z siłowni, jeśli jesteś gotów na poświęcenie.

Coraz chętniej myślisz o treningu, ale nie wiesz, jak się do niego zabrać? A może ćwiczysz, ale oczekujesz większych efektów?

Pamiętaj, że w obydwu przypadkach pomogą ci dyplomowani specjaliści z Just be FIT. Ustalą dla ciebie indywidualny plan treningowy i żywieniowy, co zmaksymalizuje zyski płynące z wysiłku.

 

Bibliografia:
1. Marcin Lubera – Trener Personalny , 2019

Jak bardzo podobał ci się artykuł? 🙂

Średnia ocena / 5. Ilość ocen:

Nikt jeszcze nie ocenił artykułu. Czas na Ciebie!

Marcin Lubera

Marcin Lubera

Trener personalny

Jestem personalnym trenerem medycznym, legitymowanym instruktorem sportu. Specjalistą do spraw diety i żywienia, oraz wielkim promotorem aktywności fizycznej. Moja przygoda jako trenera trwa już ponad 10 lat. Przez ten czas udało mi się przygotować do zawodów kulturystycznych, przebiec maraton, oraz osiągać świetne wyniki w różnych dziedzinach sportu.

Posted in Odchudzanie, Porady treningowe, Zdrowie