Chcesz być samcem alfa? Dbaj o zdrowie!

Z artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego wizyta u lekarza jest ważna.
  • Jak zwracać uwagę na to co jesz.
  • Jak chronić zdrowie psychiczne.

Mimo że dzisiejsze społeczeństwo rozmyło znaczenie terminu „prawdziwy mężczyzna”, kilka rzeczy z nim związanych wciąż uważamy za pewne. Jedną z nich jest fakt, że samiec alfa dba o zdrowie. Bo jak chcesz być silny i dominujący, jeśli brakuje ci energii lub dobrego samopoczucia? Zdrowia nie kupisz, więc lepiej zawczasu je szanuj.

Jeśli nie do końca wiesz jak, przeczytaj poniższy artykuł. Wskaże ci najważniejsze aspekty dbania o męską formę.

SPIS TREŚCI:
1. Zwróć uwagę na to, co jesz
2. Nie zapominaj o aktywności fizycznej
3. Nie bój się lekarza
4. Bezpieczeństwo podczas seksu
5. Chroń zdrowie psychiczne

Plan dietetyczny i treningowy online

Jeśli zależy ci na zdrowiu i atrakcyjnym wyglądzie, trenuj z głową!

Skorzystaj z pomocy dyplomowanych specjalistów Just be FIT, którzy ustalą indywidualny plan treningowy i żywieniowy — obydwa dokładnie dopasowane do ciebie i twoich celów. Dzięki temu wyciągniesz z treningów maksymalne korzyści i wzmocnisz organizm!

1. Zwróć uwagę na to, co jesz

Odpowiednia dieta jest podstawą dobrego samopoczucia. Jeśli do twojego menu regularnie zaglądają czipsy, napoje gazowane lub inne niezdrowe przekąski i fastfoody, pora na zmianę. Tego typu odżywianie doprowadzi cię do różnych chorób, nie zdrowia.

Zmodernizuj menu — dodaj do niego większą ilość pełnowartościowych posiłków. Pomyśl o dobrej jakości mięsie, najlepiej z niższą zawartością tłuszczu. Jeśli lubisz węglowodany, wybieraj te złożone, nie proste. Chodzi przede wszystkim o ciemne pieczywo i ryż, ale również kaszę oraz ziemniaki. Dietę uzupełnij o zdrowe tłuszcze, które pochodzą z roślin.

Jeśli już przy roślinach jesteśmy, pamiętaj o wzbogaceniu posiłków różnymi warzywami. Zapewnią ci niezbędne witaminy i mikroelementy.

No i dużo pij — najlepiej wody mineralnej.

Dobry plan żywieniowy ochroni cię przed licznymi chorobami. Do najpopularniejszych z nich należą:

  • cukrzyca,
  • choroby serca,
  • choroby układu krwionośnego,
  • nadmierna otyłość, która przyczyna się do powstawania powyższych (i innych) dolegliwości.

Oprócz zdrowia fizycznego, dieta wpływa również na zdrowie psychiczne. Poprawi ci samopoczucie i zredukuje negatywne emocje.

2. Nie zapominaj o aktywności fizycznej

Każdy z nas słyszał powiedzenie: „sport to zdrowie”. Nie sposób się z tym nie zgodzić, ponieważ aktywność fizyczna pomaga zachować dobra formę na lata. Ponadto wiele badań wskazuje, że wpływa również na utrzymanie naszych zdolności umysłowych na wysokim poziomie. Dlatego najwyższa pora, żebyś wstał z fotela lub kanapy, zapomniał o telewizorze i zaczął działać.

Niezależnie od tego, jaką formę sportu wybierzesz (siłownię, bieganie, pływanie, gry zespołowe, etc.), łatwiej utrzymasz dobrą sylwetkę — bez nadmiaru tkanki tłuszczowej. Ponadto każdy wzmożony ruch pomoże ci dotlenić organizm, dzięki czemu zwiększysz swoją ogólną wydolność. Nie zapominajmy też, że wysiłek wpływa na poprawę samopoczucia, ponieważ wytwarza endorfiny (hormony szczęścia).

To wciąż tyko zalążek wszystkich zysków, jakie oferuje ci regularna aktywność fizyczna. Dlatego nie zwlekaj i działaj już dziś.

3. Nie bój się lekarza

Wielu mężczyzn unika lekarzy jak ognia, co czasem prowadzi do poważnych problemów. Rozumiemy, że wizyta u lekarza nie jest najprzyjemniejszą rzeczą dla faceta. Jednak to wciąż jedyny sposób, żebyś upewnił się, że wszystko jest z tobą w porządku. Unikniesz też wielu chorób, które rozwijają się po cichu.

Zadbaj o siebie i potraktuj lekarza jako działalność profilaktyczną. Rokroczne badania kontrolne nie są aż tak nieprzyjemne, żebyś płacił za ich brak własnym zdrowiem.

4. Bezpieczeństwo podczas seksu

Lubisz poznawać nowych ludzi, a szczególnie dziewczyny? Stabilizacja nie jest dla ciebie, bo póki co w pełni korzystasz z życia? W takim razie zadbaj o swoje bezpieczeństwo! Luźny styl życia o wiele bardziej naraża cię na kontakt z chorobą weneryczną, niż ma to miejsce w przypadku twoich kumpli, którzy żyją w stałych związkach.

Jednym z najskuteczniejszych sposobów zabezpieczenia się jest prezerwatywa. Dlatego pamiętaj, żeby zawsze mieć ją w pogotowiu. Nie tylko zminimalizuje niemal do zera ryzyko wystąpienia choroby wenerycznej (między innymi niebezpiecznego wirusa HIV), ale również oszczędzi ci przykrych i wstydliwych doświadczeń u lekarza.

Nie zapominaj o tym aspekcie własnego zdrowia!

5. Chroń zdrowie psychiczne

Wielu ludzi dba o zdrowie fizyczne, ale zupełnie pomija to, co dzieje się w ich głowie. Nie popełniaj tego samego błędu, ponieważ skutki takiego postępowania często bywają tragiczne. Zdrowie psychiczne jest równie ważne!

Potwierdzają to liczne statystyki i badania naukowców, w których czytamy, że depresja jest jedną z najczęstszych chorób spotykających współczesnego człowieka. Nie musi jednak być wyrokiem.

Jeśli zadbasz o swój byt istnieje szansa, że nigdy nie spotkasz się z tym problemem. Przede wszystkim postaraj się nie żyć we własnej głowie i nie martw się na zapas o to, co przyniesie jutro. Zminimalizuj negatywne myślenie. Ponadto otaczaj się pozytywnymi ludźmi i znajdź pracę, dzięki której poczujesz się spełniony.

Wszystkie te elementy wpływają na poczucie szczęścia. Im pełniejsze jest twoje życie, tym trudniej ci będzie wpaść w depresyjny stan.

Jeśli jednak odnotowujesz u siebie objawy jakiejkolwiek choroby psychicznej, np.:

  • wahania nastrojów,
  • silną złość i agresję,
  • niskie poczucie własnej wartości,
  • izolowanie się od innych,
  • myśli samobójcze

Udaj się po pomoc. Wizyta u specjalisty psychologa lub psychiatry nie jest żadnym wstydem. W wielu przypadkach ratuje zdrowie i życie.

Pamiętaj, że jeśli zależy ci na zdrowiu i atrakcyjnym wyglądzie, powinieneś trenować z głową!

Skorzystaj z pomocy dyplomowanych specjalistów Just be FIT, którzy ustalą indywidualny plan treningowy i żywieniowy — obydwa dokładnie dopasowane do ciebie i twoich celów. Dzięki temu wyciągniesz z treningów maksymalne korzyści i wzmocnisz organizm!

 

Bibliografia:
1. Marcin Lubera – Trener Personalny , 2020

Jak bardzo podobał ci się artykuł? 🙂

Średnia ocena / 5. Ilość ocen:

Nikt jeszcze nie ocenił artykułu. Czas na Ciebie!

Marcin Lubera

Marcin Lubera

Trener personalny

Jestem personalnym trenerem medycznym, legitymowanym instruktorem sportu. Specjalistą do spraw diety i żywienia, oraz wielkim promotorem aktywności fizycznej. Moja przygoda jako trenera trwa już ponad 10 lat. Przez ten czas udało mi się przygotować do zawodów kulturystycznych, przebiec maraton, oraz osiągać świetne wyniki w różnych dziedzinach sportu.

Posted in Odchudzanie, Porady dietetyczne, Porady treningowe, Zdrowie