Indywidualna opieka dyplomowanego dietetyka!

Dieta o niskim indeksie glikemicznym

Indywidualna opieka!
  • Chcesz zrzucić zbędne kilogramy?
  • Chorujesz na cukrzycę lub insulinooporność?
  • Szukasz diety o niskim indeksie glikemicznym?
  • Zgłoś się do nas! Pomożemy Ci zadbać o zdrowie!
  • Pomogliśmy już ponad 14 600 osób!

4.98 / 5.0
Tak oceniają nas osoby, którym pomagamy!

Dieta o niskim indeksie glikemicznym dietetyk

Nie czekaj dłużej
Zadbaj o zdrowie

Dieta z niskim IG w 4 prostych krokach:

01
Plan dietetyczny i treningowy
Wybierz pakiet i długość naszej współpracy
02
Ankieta dietetyczna
Wypełnij ankietę, którą otrzymasz na email
03
Indywidualny plan dietetyczny i treningowy
W 3 dni otrzymasz indywidualną dietę!
04
Realizacja celów treningowych i dietetycznych
Wspólnie zrealizujemy wszystkie Twoje cele!

Współpracuje już z nami
Ponad 14 600 osób

Dieta o niskim indeksie glikemicznym korzyści

Korzyści indywidualnej opieki!

Stały kontakt

Stały kontakt

Masz pewność, że opiekuje się Tobą dyplomowany dietetyk!

Poprawa stanu zdrowia

Poprawa zdrowia

Wspólnie zadbamy i poprawimy Twój stan zdrowia!

Doświadczeni specjaliści

Doświadczeni dietetycy

Nasz zespół to wykwalifikowani i dyplomowani specjaliści kliniczni!

Indywidualne podejście

Indywidualne podejście

Gwarantujemy Ci, że wspólnie zrealizujemy Twoje cele!

Zobacz opinie
naszych podopiecznych

Rewelacyjny

4.98/5

7620 ocen i 1408 recenzji

5
7482
4
129
3
7
2
0
1
2
Opinie i recenzje wystawiane są po zakupie planów dietetycznych i treningowych.

Męczy Cię brak efektu?
Wiemy jak Ci pomóc!

Dieta z niskim IG

Indywidualna współpraca dietetyczna obejmująca:

  • Opiekę i pomoc wykwalifikowanego dietetyka
  • Darmową edukację z zakresu żywienia
  • Jadłospis z przepisami i listą zakupów
  • Szczegółowy plan dietetyczny
  • Indywidualne wsparcie

Nie czekaj dłużej!
Ciesz się efektami!

Dieta z niskim IGJedz smacznie i zdrowo!

dieta o niskim ig
dieta o niskim ig dietetyk just be fit

Oblicz swoją idealną wagę

kg

Co zyskujesz podczas naszej współpracy?

Dieta o niskim indeksie glikemicznym jadłospis

Smaczną i prostą dietę!

  • Zrobiona indywidualnie dla Ciebie!
  • Idealna pod Twoje cele i tryb pracy
  • W sam raz do Twojego budżetu
  • Dania przygotujesz w kilka minut!
  • Uwzględnimy sprzęt kuchenny, który posiadasz
  • Dieta z niskim indeksem glikemicznym pod Twój stan zdrowia i preferencje żywieniowe!

Pełne wsparcie i kontakt

  • Indywidualna opieka dietetyka i trenera!
  • Stały kontakt telefoniczny i mailowy
  • Nielimitowane modyfikacje Twojej diety!
  • Przeanalizujemy Twoje wyniki badań
  • Rozwiejemy wątpliwości związane z niskim indeksem glikemicznym
  • Zapewniamy Ci profesjonalną edukację żywieniową i treningową!
Niski IG Just be FIT
Dieta o niskim indeksie glikemicznym i plan treningowy

Skuteczny trening

  • Trenujesz efektywnie i bezpiecznie
  • Ćwiczysz w domu bądź na siłowni
  • Otrzymujesz dokładnie opisany trening
  • Wspólnie realizujemy Twoje cele!
  • Osiągasz wymarzoną sylwetkę
  • Współpracujesz z doświadczonym trenerem i dyplomowanym fizjoterapeutą!

Męczy Cię brak efektu?
Wiemy jak Ci pomóc!

Twoje korzyści?

Wsparcie profesjonalistów

Prawdziwi
specjaliści

Kontakt telefoniczny

Kontakt
telefoniczny

Kompleksowa pomoc

Kompleksowa
pomoc

Indywidualne plany online

Indywidualne
podejście

Stała opieka dietetyków

Stała
opieka

Gwarancja efektów

Gwarancja
efektów

Co zyskasz wybierając
naszą współpracę:

Indywidualna opieka dietetyczna!

Razem możecie więcej!Wybierzcie plan dla par!

  • Nie gotujcie dwóch obiadów, jedzcie wspólnie! Zaoszczędzony czas wykorzystajcie na przyjemności!
  • Jeśli jednak macie inne cele dietetyczne, przygotujemy dla Was oddzielne diety!
  • W obydwu przypadkach motywujecie się wzajemnie, dzięki czemu szybciej osiągacie cele!
dieta dla par o niskim indeksie glikemicznym
niski IG trening w domu Just be FIT

Nie lubisz siłowni?
Trenuj z nami w domu!

  • Przygotujemy dla Ciebie profesjonalny i indywidualny plan treningowy, który wykonasz w domu! Efekty gwarantowane!
  • Rozpiszemy ćwiczenia pod Twój stopień zaawansowania!
  • Trening doprowadzi Cię do wymarzonego celu i uwzględni ewentualny sprzęt treningowy, który posiadasz
  • Dyplomowany trener stale czuwa nad Twoimi postępami!

Indywidualna Dieta z niskim IG
Od specjalistów z Just be FIT

  • Dietetyk tworzy dietę indywidualnie dla Ciebie!
  • Jesz smacznie, a dania przygotowujesz w kilka minut!
  • Otrzymujesz listę zakupów na cały tydzień
  • Dietę dostosowujemy do Twojego budżetu i ilości czasu wolnego!
  • Jadłospis uwzględnia Twoje cele, tryb życia, aktualny stan zdrowia oraz preferencje żywieniowe!
niski indeks glikemiczny IG indywidualny dietetyk

Nie czekaj dłużej!
Ciesz się efektami!

Dieta o niskim IG?
Tylko z Just be FIT!

Najczęściej zadawane pytania:

Plan dietetyczny zostanie przygotowana indywidualnie dla Ciebie na podstawie przesłanej ankiety, uwzględniając Twoje preferencje żywieniowe, stan zdrowia oraz styl życia. Dietetyk prowadzący ułoży dla Ciebie indywidualny plan na siedem dni z możliwością modyfikacji dzięki naszej autorskiej liście zamienników produktów.

Podczas naszej współpracy masz też nielimitowany kontakt z naszymi dietetykami, odpowiemy na każde Twoje pytanie i wspólnie zadbamy o edukację żywieniową! Posiłki w diecie będą tak zrobione, że możesz je wymieniać między dniami albo stosować np. dwa dni pod rząd. Co więcej, przygotowana przez nas lista zakupów ułatwi Ci przygotowanie posiłków.

Dieta pod niski indeks glikemiczny jeszcze nigdy nie była tak prosta i przyjemna!

Indeks glikemiczny to wskaźnik, który mówi ci, jak dany produkt żywnościowy wpływa na stężenie cukru we krwi.

Indeks glikemiczny oblicza się, porównując poziom glukozy we krwi po dwóch godzinach od zjedzenia żywności zawierającej 50 g przyswajalnych węglowodanów, do poziomu glukozy we krwi po konsumpcji 50 g czystej glukozy.

Wyróżniamy trzy rodzaje indeksu glikemicznego:

  • niski,
  • średni,
  • wysoki.

Nigdy nie zostawiamy Cię samemu sobie. Regularnie kontaktujemy się telefonicznie lub mailowo. Pomagamy i wspieramy radą na każdym etapie realizowania planu diety z niskim indeksem glikemicznym.

Kontaktuj się z nami bez ograniczeń! Wspólnie rozwiejemy wszelkie wątpliwości i zadbamy, aby Twoja dieta mogła mieć niski indeks glikemiczny.

To proste! Gdy kupisz jeden z naszych pakietów, na email otrzymasz szczegółową ankietę dietetyczną i treningową. Wypełnij ją, a my na tej podstawie przygotujemy dla Ciebie indywidualny plan treningowy i plan dietetyczny o niskim indeksie glikemicznym.

Tak, plan żywieniowy przygotowujemy pod Twoje preferencje i potrzeby. Złóż zamówienie, a otrzymasz szczegółową ankietę dietetyczną. Wypełnij ją. Dzięki temu dowiemy się, jakie są Twoje cele dietetyczne, sytuacja zdrowotna i czego nie lubisz. Na tej podstawie stworzymy plan żywieniowy o niskim indeksie glikemicznym.

Wymień je w ankiecie dietetycznej! Wykluczymy z planu produkty, za którymi nie przepadasz i uwzględnimy więcej tych, które uwielbiasz! Nie obawiaj się, w żaden sposób nie wpłynie to na skuteczność, którą cechuje się nasza dieta z niskim indeksem glikemicznym.

Przyjdzie na Twój email od razu, gdy wykupisz któryś z naszych planów. Ankietę dietetyczną (wywiad żywieniowy) i ankietę treningową wypełniasz online. Bez drukowania i kolejnych wiadomości email.

Dzięki temu natychmiast otrzymujemy niezbędne informacje, na podstawie których stworzymy Twój indywidualny plan żywieniowy i treningowy.

Samodzielnie ustalasz to w ankiecie! Podaj nam swój budżet, a my stworzymy dietę pod Twoje możliwości! Wbrew pozorom produkty o niskim indeksie glikemicznym wcale nie muszą być kosztowne.

Oczywiście! Nasi dietetycy ułożą Ci plan żywienia, który idealnie wpisze się w system zmianowy.

Tak, dieta wykluczająca produkty mleczne również nie stanowi problemu dla naszych specjalistów. Jedynym warunkiem jest dobry stan zdrowia oraz brak dodatkowych wykluczeń lub alergii pokarmowych.

Tak, ale w tym przypadku zapraszamy dodatkowo na konsultację. Dzięki temu ustalimy wszystkie szczegóły i zalecenia.

Jak najbardziej! Nasi dyplomowani eksperci przygotują dla Ciebie plan nawet wtedy, gdy masz do dyspozycji tylko masę własnego ciała. Nie obawiaj się, efekty są bardzo dobre!

Wszystko zależy od Twoich preferencji. Przygotujemy dla Ciebie plan na profesjonalną siłownię, siłownię domową (ograniczona ilość sprzętu) albo do ćwiczeń na własnym ciężarze ciała (bez sprzętu).

Zmiana stylu życia (żywienia i codziennej aktywności fizycznej) jest podstawą profilaktyki zdrowotnej! Ponadto tak się składa, że niższy indeks glikemiczny posiłku zwiększa ochronę przed wieloma chorobami.

Co chcesz osiągnąć?

Wybierz swój cel, który chcesz wspólnie z nami osiągnąć

Jesteśmy dla Ciebie
Dietetycy z Just be FIT

  • Dbamy o poprawę Twojego zdrowia i samopoczucia
  • Edukujemy pacjentów z zakresu żywienia i treningu
  • Wspieramy i motywujemy do osiągania efektów
  • Pomagamy przy chorobach i dolegliwościach
  • Jesteśmy wykwalifikowaną kadrą specjalistów
Profesjonaliści w tematyce zdrowia, diety i treningu.

4.98 / 5.0
Tak oceniają nas osoby, którym pomagamy!

To już ostatni moment!
Zmień marzenia w fakt!

Na czym polega dieta o niskim indeksie glikemicznym?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, najpierw musimy wyjaśnić, czym w ogóle jest indeks glikemiczny (IG). Otóż jest to wskaźnik, który mówi, jak dany produkt oddziałuje na stężenie glukozy we krwi.

Produkty żywnościowe o wysokim indeksie glikemicznym szybko się wchłaniają, przez co wywołują gwałtowny wzrost poziomu cukru we krwi. W efekcie rośnie również stężenie insuliny, czyli hormonu, który ma zredukować ilość glukozy.

Skutek? Nagły spadek stężenia cukru, co prowadzi do obniżenia energii oraz pojawienia się uczucia głodu.

Gdy sięgniesz po kolejny posiłek o wysokim indeksie glikemicznym, znów nastąpi gwałtowny wzrost stężenia glukozy we krwi, a organizm po raz kolejny zacznie wydzielać zwiększone ilości insuliny.

Takie wahania poziomu cukru sprzyjają rozwojowi insulinooporności. Co to takiego? Stan, w którym organizm przestaje prawidłowo reagować na insulinę. Prowadzi on również do dalszych powikłań (np. cukrzycy typu II).

Jako że insulina jest hormonem anabolicznym, powoduje szybsze przybieranie na wadze. Dlatego wysoki indeks glikemiczny diety sprzyja nadwadze i otyłości.

Rozwiązaniem powyższych problemów jest jadłospis o niskim IG. Nasi dyplomowani dietetycy z Just be FIT chętnie pomogą Ci go ułożyć.

Niski, średni, wysoki, czyli indeks glikemiczny w praktyce

Aby skutecznie stosować dietę, należy wiedzieć, które produkty do niej pasują. Służy do tego wspomniany już indeks glikemiczny.

Przyjrzyjmy się mu w praktyce.

Otóż produkty o niskim indeksie glikemicznym to takie, u których wskaźnik nie przekracza 55. Zwiększają poziom glukozy najłagodniej i dlatego powinny stanowić podstawę jadłospisu. Zaliczamy do nich:

  • mięsa, ryby, niektóre sery (z racji braku lub niskiej ilości węglowodanów);
  • pełnoziarniste produkty zbożowe (np. razowe pieczywo, brązowy ryż, grube kasze);
  • niemal wszystkie warzywa (z wyłączeniem ziemniaków i dyni);
  • niektóre owoce.

Powyższe produkty albo zawierają niewielką ilość prostych węglowodanów, albo błonnik, który spowalnia wchłanianie posiłku (czyli zapobiega również nagłym wyrzutom insuliny). Warto dodać, że indeks glikemiczny jest niższy również w posiłkach, które zawierają białko, tłuszcz i/lub substancje antyodżywcze.

Produkty o średnim indeksie glikemicznym to takie, które posiadają wskaźnik na poziomie między 55 a 70. Powinny występować w diecie w umiarkowanych ilościach. Są to np.:

  • miody,
  • banany,
  • kukurydza,
  • niektóre rodzaje pieczywa.

Finalnie produkty o wysokim indeksie glikemicznym to takie, których indeks glikemiczny cechuje się wartością wyższą niż 70. Oznacza to, że gwałtownie wpływają na poziom cukru we krwi. Są to m.in.:

  • ziemniaki,
  • piwo,
  • biały ryż,
  • białe pieczywo.

Żywność o wysokim IG wyeliminuj z diety lub maksymalnie ogranicz — tym bardziej, jeśli chorujesz na cukrzycę.

Dieta o niskim indeksie glikemicznym — co jeść?

W diecie o niskim indeksie glikemicznym jedz przede wszystkim warzywa oraz niektóre owoce (jednak w ich przypadku zwracaj uwagę na indeks glikemiczny). Jeżeli lubisz produkty zbożowe, wybieraj te pełnoziarniste, czyli nieoczyszczone. Tyle, jeśli chodzi o źródła przyswajalnych węglowodanów.

W przypadku białka wybieraj chudy nabiał, mięso, ryby i rośliny strączkowe (szczególnie ich nasiona). Zaś źródła zdrowych tłuszczy znajdziesz w awokado, olejach roślinnych, tłustych rybach oraz orzechach.

Unikaj natomiast słodyczy, słodzonych napojów, słonych przekąsek i wyrobów z białej mąki, gdyż gwałtownie podnoszą stężenie glukozy we krwi. Ponadto zawierają puste kalorie i praktycznie żadnych składników odżywczych.

Jak widzisz, dieta niski indeks glikemiczny opiera się na podstawowych zasadach zdrowego żywienia. Jednak oprócz tego istnieje też parę innych kwestii, o których warto wiedzieć.

Pierwsza z nich dotyczy odpowiedniej obróbki kulinarnej. Jako że gotowanie zwiększa indeks glikemiczny potraw, należy z nim uważać. Najlepiej gotuj na półtwardo, a warzywa jedz nawet na surowo (np. w postaci rozdrobnionej surówki).

Kolejna kwestia polega na komponowaniu posiłków. Wystarczy, że dodasz do dania błonnik, białko lub tłuszcz, a już spowolnisz jego wchłanianie. W ten sposób również zadbasz o niższy indeks glikemiczny potraw.

Finalnie warto dodać, że oprócz IG istnieje coś takiego, jak ŁG, czyli ładunek glikemiczny. Co to jest? Wskaźnik, który bierze pod uwagę nie tylko rodzaj żywności, ale również jej ilość.

Dobrze, jeśli zwrócisz na niego uwagę, ponieważ część produktów o wysokim i średnim IG może zawierać w porcji niewiele węglowodanów. W efekcie posiada niski ładunek glikemiczny, czyli nie spowoduje gwałtownego wzrostu stężenia glukozy we krwi.

Zalety diety z niskim indeksem glikemicznym

Niski indeks glikemiczny potraw służy przede wszystkim osobom chorym na cukrzycę oraz insulinooporność. Dieta oparta na tych zasadach stanowi podstawę terapii, ponieważ poprawia stan zdrowia i jednocześnie ogranicza rozwój wymienionych schorzeń, a także związanych z nimi powikłań.

Jednak osoby zdrowe również powinny rozważyć jadłospis z niskim indeksem glikemicznym. Dlaczego?

Ponieważ żywność o wysokim IG wywołuje hiperglikemię, która sprzyja uszkodzeniom naczyń, nerek i nerwów. W krytycznych przypadkach prowadzi nawet do miażdżycy, osłabienia wydolności nerek i narządu wzroku, a także innych problemów zdrowotnych.

Przy niskim IG nie ma tych zagrożeń.

Co więcej, dieta o niskim indeksie glikemicznym pozwala skuteczniej walczyć z nadwagą. Jako że nie wywołuje wahań poziomu cukru we krwi, ogranicza napady głodu i ochotę, by sięgać po przekąski. Dzięki temu łatwiej będzie ci respektować zasady diety, co przełoży się również na bardziej spektakularne efekty.

Dieta o niskim IG
Zaplanuj ją z nami!