Porady dietetyczne 21 grudnia, 2019

Zbiliżają się Święta Bożego Narodzenia, a Ty martwisz się, że efekty wypracowane przez ostatnie miesiące znikną? Zastanawiasz się co zrobić, aby móc korzystać z pyszności świątecznych, a przy tym nie mieć wyrzutów sumienia, że znowu będziesz zaczynać odchudzanie od nowa?

Dzisiaj mam dla Ciebie proste rady, które pomogą Ci cieszyć się smakołykami świątecznymi bez wyrzutów sumienia i przede wszystkim sprawią, że masa ciała nie wzrośnie- przecież to tylko 3 dni!

  1. Jeśli robisz Święta w swoim domu i do Ciebie zjeżdża się cała rodzinka, postaw na zdrowsze  tradycyjne przepisy – przecież każdą potrawę można zrobić smacznie niekoniecznie dodając do niej łyżkę masła lub bułkę tartą. Pamiętaj, jeśli to Ty przygotowujesz wszystkie dania lub większość z nich, to Ty masz nad tym kontrolę co podasz na wigilijnym stole.
    1. podaj karpia bez panierki, upieczony w ulubionych przyprawach będzie dużo smaczniejszy i zdrowszy
    2. zamiast śmietany do zup dodaj jogurt naturalny
    3. cukier biały zamień na trzcinowy lub ksylitol
    4. wyszukaj wersję fit twojego ulubionego ciasta świątecznego- zobaczysz napewno nikt nie zauważy różnicy, a przecież różnica będzie ogromna!

Jeśli Święta spędzasz u swojej rodziny, przygotuj coś fit i zaskocz ich! 

  1. Znajdź umiar – pójście na kompromis w sytuacji bycia na określonej diecie, a siedząc przy syto zastawionym stole to jedyne wyjście z niej obronną ręką! Próbuj wszystkich potraw, dodając w tym umiar – ilość – staraj się, aby próbowana potrawa na talerzu nie była większa niż jedna twoja garść, jeśli masz do wyboru zupę, 1 chochelka zdecydowanie wystarczy, aby zaspokoić Twój apetyt. Jeśli jest tylko 1 potrawa, którą lubisz i innych nie zjesz to nałóż swoją normalną porcję na talerz, w tej sytuacji nie przesadzisz z ilością.

Zapisz się na darmowy trening

Każdy z nas wie, że w czasie Świąt największą pokusą są dla nas ciasta i to one zjedzone w dużej ilości przyczyniają się głównie do zwiększenia masy ciała. Dlatego czemu by nie przyrządzić ich w wersji fit?

Łapcie przepis na KEKS ŚWIĄTECZNY, który zobaczyłam na blogu Kingi Paruzel i dodałam do niego wartość odżywczą na jeden kawałek:) https://kingaparuzel.pl/blog/2011/12/keks-swiateczny-najlepszy-na-swiecie/” – jednym słowem pychota w zdrowym wydaniu! PS. Wersja bez wórek kokosowych:

Wartość odżywcza na 1 kawałek:

Energia: 330 kcal
Białko: 6,3g
Tłuszcze: 12,5g
Tłuszcze nasycone: 2,8g
Tłuszcze jedno i wielonienascyone:  9,7g
Węglowodany: 52,8g
Błonnik: 4,9g

Aleksandra Baran

Aleksandra Baran

Dyplomowany dietetyk

Witaj! Jestem magistrem dietetyki, pasjonatką zdrowego żywienia i aktywności fizycznej. Moje doświadczenie w dietetyce rozpoczęło się 6 lat temu, kiedy to podczas studiów uczestniczyłam w licznych praktykach w szpitalach i poradniach, pozwalających poznać mi zawód dietetyka od strony zarówno teoretycznej jak i praktycznej... Dowiedz się więcej >>

Nie czekaj dłużej!
Zapisz się na darmowy trening!

Zapisz się

Zapisz się na darmowy trening!